Thursday 14 March 2019

ENSUTOUCH DI KLCC

ensutouch beauty


ensutouch cosmetics

testimoni ensutouch

review ensutouch

bahan ensutouch

kedai ensutouch



Berlangsung bulan lalu di KLCC, sempena Malaysia Halal Ekspo bagi memperkenalkan lagi produk Skincare terbaik didunia !

Ensutouch cosmeceutical adalah sebuah inovasi baru oleh 3 orang senior scientist researcher dan 8 orang master researcher dari SIRIM BHD, diketuai oleh Dr Nurul Izza Nordin. Kajian dan penyelidikan ini telah memakan masa selama 2 tahun. Mereka telah menghasilkan skincare yang pertama di Malaysia mengunakan teknologi enzim sebagai bahan aktif utama. Menggunakan asas teknologi hijau ("Green Technology") sebagai asasnya, Ensutouch tidak mengandungi apa-apa bahan kimia dan semua bahan asasnya adalah bahan semulajadi. 

Bahan aktif utama bagi Ensutouch Cosmeceutical adalah Enzim Bromelin yang dihasilkan daripada buah nenas yang menjadi pemangkin kepada proses rejuvinasi kulit untuk penggantian sel kulit baru yang lebih cepat, menghasilkan kulit yang lebih segar dan anjal.

Enzim merupakan pemangkin untuk mempercepatkan sesuatu proses kerana ia bertindak secara meresap ke dalam kulit kita. Contohnya seperti enzim yang berada pada lidah, cepat untuk kita merasa.

Kajian produk Ensutouch ini telah menggunakan kaedah 3D Cell Screening, juga kaedah pertama yang dijalankan di Malaysia. Setelah itu, UJIAN KLINIKAL juga telah dijalankan ke atas 100 individu oleh SIRIM BHD, di mana hasilnya adalah sangat memuaskan.

Ensutouch Skincare terkini kajian saintis tempatan dengan R & D dan kajian terperinci menjadikannya setaraf dengan produk antarabangsa. 

Jadi yang terawal!




No comments:

Post a Comment