Monday 5 December 2016

TIPS PERCUMA CARA TINGKATKAN METABOLISME UNTUK HAPUS LEMAK







:: Makan 5-6 Kali Sehari ::
- Makan kerap tidak akan membuat anda gemuk, sebaliknya akan membuat berat badan anda berkurang kerana tahap metabolisme anda tetap terjaga.

:: Pilih Menu Tinggi Protein ::
- Protein adalah bahan baku pembentuk otot & otot adalah mesin pembakar lemak. Jadi mengonsumsi makanan tinggi protein akan membantu tubuh menyingkirkan lemak lebih berkesan.


:: Pilih Karbohidrat Kompleks ::
- Karbohidrat “simple” seperti nasi putih, roti, dan kuih-muih dapat membuat gula darah meningkat drastik. Makanan ini pun hanya akan memberikan tenaga dalam waktu singkat sehingga anda akan lebih sering merasa lapar.
- Ganti sumber karbohidrat anda dengan karbohidrat kompleks yang boleh didapati dari nasi merah, gandum, dan yang paling murah ubi kayu, yang akan memberikan anda tenaga berkala kerana dicerna lebih lambat dari karbohidrat “simple”.


:: Pacu dengan Latihan ::
- Untuk memaksimakan tahap metabolisme tubuh badan anda, tambahkan program latihan dalam jadual harian anda. Kombinasi latihan beban (“workout”) & kardio adalah cara yang tepat untuk meningkatkan penyingkiran lemak sekaligus menambah sel-sel otot baru.

:: Istirehat Cukup ::
- Tidur cukup 6 - 7 jam pada waktu malam akan menjaga fungsi metabolisme tubuh anda. Kurang tidur hanya akan merasakkan fungsi metabolisme, menurunkan produktiviti kerja dan membuat anda cepat lapar.

:: Supplement Memaksimakan Penyingkiran Lemak ::
- Jika semua perkara di atas sudah anda lakukan, boleh juga menggunakan suplemen untuk memaksimakan proses penyingkiran lemak dari tubuh badan.

WEL PRO (Program pengurusan berat badan) =
> Berkonsepkan “Metabolic Diet” (Diet karbo)
> Ramuan semula jadi:
- Protein soya
- Ekstrak anggur hitam
- Ekstrak halia
- Ekstrak kulit kayu manis 
- Guarana
- Ekstrak stevia
- Chlorella 
- Vitamin & mineral
---------------------------------
Ini bukan diet biasa-biasa. Ini pakej program diet serba lengkap hanya dari rumah anda.

::Set lengkap::
WEL PRO Soy Protein Mixed Drink (Membekalkan sumber vitamin,mineral serta agen pembakaran termogenik serta membantu dalam penghadaman.)

SUGAR BLOCKER (Lemonade Green Tea - dapat menghalang lebihan gula dalam darah yang menyebabkan obesiti.)

KETOSTICK (Alat untuk mengukur tahap pembakaran lemak kita melalui urine test.Lemak yang dibakar akan menghasilkan ketone melalui proses ketosis yang memberikan tenaga kepada badan kita.)

::Percuma::
- Buku panduan WEL PRO


INFO LANJUT ..WHATSAPP 016-9242886


No comments:

Post a Comment